maandag 10 augustus 2015

Zomerse vlinderkaart



Afgelopen week had m,n man het erg druk een goede reden voor mij om dan maar lekker achter m,n bureau te duiken en dingen uitproberen.
Een soort gelijke kaart kwam ik een keer op pinterest tegen alleen kon ik er geen beschrijving van vinden.
Na 2 pogingen lukte het me om deze kaart te maken.




 
Voor deze kaart heb ik gebruik gemaakt van 2 hostess sets die erg leuk zijn.
De floral wings en de er is er 1 jarig hoera hoera.
De hostess set zijn te verdienen als je een workshop geeft en er voor 200 euro verkocht word.
en de tekst special voor jou uit de nederlandse set KJEG.
en de snijmallen set Bold Butterfly Framelits.

Nu de uitleg.
Benodigdheden
cardstock 28 x14 cm, de lange zijde scoren op 14 cm.

                          DSP papier  2 x 13,5 x13,5.
                          een vierkant verry vanilla stempelkarton van 9,5 cm x 9,5 cm.
                          en wat restjes papier om op te stempellen.


                        
                         de lange zijde snijden op 2 cm van de rand begin op 2cm en snij tot 12 cm.

                         de lange zijde snijden op 12 cm van de rand weer beginnen op 2cm tot 12 cm.
                         de lange zijde scoren op 6, 7 en 8 cm van 0 tot 2 cm en van 12 tot 14 cm.

                         de korte zijde op 2 cm van de rand snijden van 2 tot 7cm en van 8 tot 12 cm.
                         de korte zijde op 12 cm van de rand snijden  van 2 tot 7 cm en van 8 tot 12 cm.

                         de score lijnen vouwen de 6 en 8 cm lijnen zijn bergvouwen de 7 cm is een dalvouw.
                         de versiering is naar eigen idee het binnenste vierkant is 10 cm.
Veel succes met het maken van deze kaart.
Ik ben benieuwd wat jullie er van maken, ik vind het altijd leuk om jullie reacties te lezen.
lieve knutsel groetjes Carolien.




5 opmerkingen:

  1. Mooi modelletje, lekker fris van kleur!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterende kaart, heel mooi modelletje, ik ga er zeker eens mee aan de slag.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super....wat een gave kaart Carolien!!
    Prachtig gedecoreerd en het model is inderdaad geweldig, die ga ik onthouden hoor.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooie kaart Carolien ga ik ook proberen

    grtjs je zus Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuke kaart.
    Heb het model gemaakt zonder SU Materialen.
    Bedankt voor de uitleg

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen